Search

דרעי: ש"ס הייתה ותמשיך להיות לצד נתניהו והימין - וואלה! בחירות 2019 - וואלה!

דרעי: ש"ס הייתה ותמשיך להיות לצד נתניהו והימין - וואלה! בחירות 2019 - וואלה!

דרעי: ש"ס הייתה ותמשיך להיות לצד נתניהו והימין
צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

מרתון המלצות לנשיא - כל העדכונים

  • דרעי: אנחנו הולכים רק על נתניהו ומחפשים את המכנה המשותף
  • דרעי לגנץ: חבל שלא הסכמת לשבת עם רה"מ, עוד לא מאוחר
  • העבודה-גשר: נמליץ על בני גנץ כמועמד להרכבת הממשלה
  • הרשימה המשותפת: טרם התקבלה החלטה על מי נמליץ לנשיא

יו"ר ש"ס אריה דרעי הבהיר היום (ראשון) כי "ש"ס תמשיך להיות בצד של נתניהו". לקראת פגישת נציגי המפלגה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין הדגיש דרעי כי ימליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה. "אנחנו חתמנו הסכם עם נתניהו והוא ינהל את המו"מ על סמך הסטטוס קוו וחוק הגיוס על פי שסוכם בסוף", הוסיף. "אנחנו הולכים רק על נתניהו ומחפשים את המכנה המשותף".

דרעי אף פנה ליו"ר כחול לבן בני גנץ וקרא לו להיענות לממשלת אחדות בראשות נתניהו. "אני קורא לבני גנץ, ראש הממשלה קרא לך לשבת בארבע עיניים", אמר. "חבל שלא הסכמת, עוד לא מאוחר. הוא מייצג אותנו. אתה עוד יכול לעשות זאת. העם רוצה את זה". לדבריו, "לצערי גנץ מסרב לדבר על נתניהו, כנראה שתומכי הטרור שנמצאים בתוך המפלגות הערביות יותר כשרים מאיתנו".

מוקדם יותר היום, ראשי מפלגת העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס, נפגשו עם גנץ, והודיעו לו כי ימליצו עליו כמועמד להרכבת הממשלה בפני הנשיא ריבלין. השניים הדגישו את "המחויבות המלאה שלהם להחלפת הממשלה בראשות נתניהו והקמת ממשלה חדשה בישראל", ובנוסף העלו בפגישה את התכנית הכלכלית-חברתית של המפלגה לאור "מצב החירום החברתי בישראל", לצד "הצורך בהצגת חזון חדש לישראל המבוסס על שלום וצדק חברתי".

במקביל, שר החינוך ויו"ר הבית היהודי רפי פרץ נועד היום עם ראש הממשלה. בתום פגישתם אמר פרץ כי "מלבד הדברים שעל הסדר ביקשתי ממנו שיעלה בקשה בפני נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאפשר לג'ונתן פולארד לעלות ארצה עוד לפני ראש השנה. זו בקשה אלמנטרית ובסיסית שאנו מקווים מידיד ישראל כמו טראמפ להיענות אליה. למען מדינת ישראל ועם ישראל בשבוע האחרון של השנה - אין ראוי מזה".

בהמשך היום יחל סבב הפגישות בבית הנשיא. בראש משלחת כחול לבן שתפתח את סבב ההתייעצויות אצל יעמוד ח"כ משה (בוגי) יעלון, ויקחו בה חלק גם חברי הכנסת אבי ניסנקורן, צבי האוזר, קארין אלהרר, פנינה תמנו שטה ומרב כהן. מיד לאחר מכן תגיע משלחת הליכוד שבראשה יעמוד השר יריב לוין, ולצידו יגיעו לבית הנשיא גם השרים מירי רגב, זאב אלקין ודודי אמסלם, ח"כ דוד ביטן ומנהלת סיעת הליכוד עליזה בראשי.

במקביל, תמה פגישת פורום ראשי הרשימה המשותפת באשר להחלטה האם להמליץ על גנץ לתפקיד או שלא להמליץ על אף מועמד. בפגישה לא התקבלה החלטה סופית, והוחלט לקיים פגישה נוספת בהמשך היום. הרשימה צפויה לקבל החלטה סופית לקראת הפגישה עם ריבלין, שתיערך הערב בשעה 18:30. אף על פי שברשימה מעוניינים להביא לסיום כהונתו של ראש הממשלה נתניהו, איש מחבריה אינו מעוניין להיזכר כמי שנתן את קולו לרמטכ"ל לשעבר, ועל כן בכירים בה מפיצים מעל במות שונות דרישות בפני יו"ר כחול לבן.

כך, למרות ההיתר שניתן לארבעת ראשי הרשימה להתקדם במו"מ הקואליציוני, כל אחד מהם מסייג את הצטרפות הרשימה בדרישות משלו. עם זאת, לא ברור אם מדובר בדרישות מחייבות או לחלופין קווים כללים שישמשו ליצירת הסכמות בין הצדדים. כמו כן, נדמה כי כמה מהן אינן ריאליות וניתן להעריך כי ייפסלו. בין הדרישות הללו: הפסקת תקיפות חיל האוויר בסוריה, לבנון ועזה, חידוש המו"מ ללא תנאי עם הפלסטינים, ביטול חוק הלאום, ביטול חוק קמיניץ המחמיר ענישה על עבירות בנייה ועוד.

ההערכות הברורות כי אין כוונה להיענות לדרישות מסוג זה מוכרות לחברי הרשימה. ועם זאת, לא ברור מדוע לא התקבלה בתום הישיבה שערכו אתמול החלטה בדבר אי המלצה על אף מועמד. בעוד שיו"ר הרשימה איימן עודה מעוניין להמליץ על גנץ לתפקיד, בשלב זה לא ניתן לדעת אם שאר המפלגות המרכיבות את הרשימה יתנו את תמיכתן תוך נשיכת שפתיים או יפרשו מהאיחוד.

(עדכון ראשון: 11:48)

Let's block ads! (Why?)



2019-09-22 12:24:04Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiKmh0dHBzOi8vZWxlY3Rpb25zLndhbGxhLmNvLmlsL2l0ZW0vMzMxNDE4NNIBAA?oc=5
CBMiKmh0dHBzOi8vZWxlY3Rpb25zLndhbGxhLmNvLmlsL2l0ZW0vMzMxNDE4NNIBAA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "דרעי: ש"ס הייתה ותמשיך להיות לצד נתניהו והימין - וואלה! בחירות 2019 - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.