Search

היום: גזר הדין בפרשת רצח האחות טובה קררו ז"ל - ישראל היום

היום: גזר הדין בפרשת רצח האחות טובה קררו ז"ל - ישראל היום

שנתיים וחצי לאחר הרצח המזעזע של אחות קופת החולים, טובה קררו ז"ל, הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, יגזור היום (חמישי) בצהריים, את דינו של הרוצח, אשר פרג', בן ה-79 ששרף את קררו למוות. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור על פרג' מאסר עולם ואילו פרקליטו ביקש עונש מופחת.

על פי כתב האישום שהוגש נגד פרג', בחודש ינואר 2017, הוא הגיע למרפאה בחולון, לצורך קבלת חיסון נגד שפעת, שאותו נתנה לו קררו.

אשר פרג' הורשע ברצח האחות טובה קררו // צילום: פז בר

פרג', כך על פי כתב האישום, ייחס לחיסון את הכאבים והתחלואים שמהם סבל, ופתח במסכת האשמות, הטרדות ואיומים כלפי קררו, בין היתר באמצעות מכריה. על רקע זה הוא החליט לגרום למותה, ולשם כך הצטייד בבקבוק חומר דליק ובשני מצתים ובאמצע חודש מרץ, קבע תור לביצוע בדיקת דם אצל קררו, והגיע למרפאה כשהוא מצויד במצת ובבקבוק המכיל חומר דליק וכשהשניים שהו יחד בחדר, שפך פרג' את החומר הדליק על קררו, הצית אותה ועזב את המקום.

בחודש מרץ השנה, הורשע פרג' ברצח, כאשר הכרעת הדין ניתנה פה אחד על ידי הרכב השופטים שדחו את חוות דעת המומחה מטעם ההגנה, שקבעה כי פרג' אינו כשיר לעמוד לדין בשל אי שפיות. "בחנו היטב את חוות הדעת המנוגדות של ההגנה והמאשימה והגענו למסקנה כי לא מתקיים לנאשם סייג של אי שפיות הדעת ולכן חוות דעת המומחה מטעם ההגנה של אי שפיות נדחית", כתב השופט אברהם הימן בהכרעת הדין והוסיף: "בבוקר הרצח פקד הנאשם את בית הכנסת, שב לביתו ושב לקופת חולים. הוא מילא דלק. התנהגותו הייתה סדורה לאחר הרצח. הוא ניסה להגן על עצמו ולהפחית מאשמתו. תמונה זו מלמדת כי בוחן המציאות שלו לא היה לקוי לפני הרצח ולאחריו".

טובה קררו ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה

בדיון הטיעונים לעונש, הפרקליטות דרשה מבית המשפט להטיל על פרג', מאסר עולם ופיצוי כספי המקסימלי לבעלה ולילדיה של קררו ז"ל. מנגד, הסניגור ביקש מבית המשפט ענישה מופחתת מאחר ו"ברור הוא שההפרעה הנפשית היא שגרמה לו להבין את המציאות כפי שהוא הבין אותה בצורה חולנית, בצורה בלתי-הגיונית לחלוטין, היא זו שגרמה לו לבצע את העבירה הזו", כך לדברי עו"ד דוד מועלם.

לאחר הכרעת הדין, אמרה נופר, אחת מבנותיה של קררו ז"ל: "חיכינו ליום הזה הרבה זמן, כמעט שנתיים שהן שנתיים ארוכות מדי עבורנו. אנחנו מרגישים שצדק כבר לא יהיה בסיפור הזה, כי שום דבר, שום עונש, לא יחזיר לנו את אימא שלנו אבל המינימום שיכול לעשות זה קבלה של עונש מקסימלי".

Let's block ads! (Why?)



2019-09-26 05:47:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk1MTUz0gEA?oc=5
52781602780187

Bagikan Berita Ini

0 Response to "היום: גזר הדין בפרשת רצח האחות טובה קררו ז"ל - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.