Search

גורם בכיר בממשל האמריקני: "הימין לא יקבל יותר טוב מתוכנית המאה" - ישראל היום

גורם בכיר בממשל האמריקני: "הימין לא יקבל יותר טוב מתוכנית המאה" - ישראל היום

הפקיד מתח ביקורת חריפה על מכתב הרבנים מהציונות הדתית, ששלחו מוקדם יותר היום מכתב לראש הממשלה, שבו אמרו שהם "מכירים ברגע ההיסטורי", אך התוכנית טומנת לדבריהם סכנה של "הקמת מדינת טרור". 

על פי הגורם, "הם מחמיצים את השעה, ולא מבינים את היתרונות העצומים שיש לתוכנית הזאת ביחס להשקפת העולם שלהם. הימין לא יקבל יותר טוב מזה", תקף בחריפות. 

הגורם התייחס גם לטענות בימין, שלפיהן המשמעות של תוכנית טראמפ היא הקמת מדינה פלשתינית. "אם תסתכלו במילון, תבינו שלא מדובר במדינה. זה לא מה שמאפשרת התוכנית, ולכן התנגדות הימין והרבנים היא טעות". 
 

כאמור, מוקדם יותר היום בכירי רבני הציונות הדתית בהם הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב אליקים לבנון והרב זיני ועימם כ- 50 רבני קהילות, הוציאו הבוקר מכתב תקיף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם קוראים לו להיזהר מהסכנות בתוכנית המאה של נשיא ארה"ב טראמפ.
הרבנים כתבו את המכתב לאחר שראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הודיע שייצא לוושינגטון לסדרת פגישות חירום עם בכירים במפלגה הרפובליקנית ומנהיגים אוונגליסטים, המהווים את בסיס המצביעים של נשיא ארה"ב טראמפ, בכדי להציב את הקווים האדומים של ההתיישבות ולמנוע הכרה במדינה פלסטינית ובידוד ישובים במסגרת תכנית המאה.

שר הביטחון בנט מגיב לתוכנית המאה // צילום: משה בן שמחון

את המכתב יזמו הרב עמיחי אליהו ראש איגוד קהילות, וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. בין היתר נכתב במכתב כי הרבנים "מכירים ברגע היסטורי זה לעם ישראל, ומחזקים את ידך מעומק הלב להחיל את ריבונות עם ישראל גם בשטחי יהודה ושומרון, אך אנו מבינים כי התוכנית מכילה סכנה – הקמת מדינת טרור".

הרבנים הציגו את הקווים האדומים מבחינתם בנוגע לתוכנית: "לא להקמת מדינת "פלשיתינית", לחלוקה בין גושי ההתיישבות, להפקרת ישובים כמובלעות בתוך שטח מדינת טרור כפי שנעשה ליישוב נצרים ולא להעברת שטחי שטחי C ל-B  ונסיגות נוספות".

יוצא לוושינגטון. יוסי דגן // צילום ארכיון: קוקו

הרב עמיחי אליהו ראש איגוד רבני קהילות שיזם את הפנייה מסר: "אנחנו שמחים על ההתקדמות המשמעותית בנושא החלת ריבונות. דבר זה בשום אופן לא יכול לאפשר הקמת מדינה פלשתינית על אדמת ארץ ישראל הקדושה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "אני מודה בשם כל תושבי ותושבות השומרון לרבנינו-מנהיגינו, שעומדים בראש המחנה ומובילים את עם ישראל ומדינת ישראל. האמירה של הרבנים היא אמירה מוסרית וערכית ברורה. יש קווים אדומים שהציבור הישראלי לא יחצה".

לדבריו: "ההתיישבות לא תשב מהצד בזמן שמשחקים בעתידה. לצד השמחה על ההישג הגדול של החלת ריבונות על הישובים ביהודה ושומרון לא ניתן להתעלם מהיוזמה לוויתור על 70% משטחי יהודה ושומרון".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-27 13:27:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI4MDc30gEA?oc=5
52781788212563

Bagikan Berita Ini

0 Response to "גורם בכיר בממשל האמריקני: "הימין לא יקבל יותר טוב מתוכנית המאה" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.