Search

בכיר בממשל האמריקני ל"ישראל היום": "טראמפ ייתן אור ירוק להחלת הריבונות" - ישראל היום

בכיר בממשל האמריקני ל"ישראל היום": "טראמפ ייתן אור ירוק להחלת הריבונות" - ישראל היום

אחרי שתי פגישות מדיניות של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן, ח"כ בני גנץ, בהן דן עם השניים על תוכנית המאה, בכיר בממשל טראמפ חשף היום (שלישי) בשיחה עם "ישראל היום" כי הערב יינתן אור ירוק לסיפוח.

עוד יצויין, כי הבכיר בממשל האמריקני הדגיש כי מצפים לביצוע סיפוח מיידי. בשיחה עם "ישראל היום" אמר הבכיר כי "טראמפ ייתן לנתניהו היום אור ירוק לסיפוח. מאותו רגע הכל יהיה בידי נתניהו כשהממשל אף יצפה ממנו לספח באופן מיידי". בנוסף, דיווחים מעידים כי הבית הלבן הציג אמש את התוכנית למנהיגי הקהילה האוונגליסטית בראשות הכומר ג’ון הייגי, והם ברכו על תכני עסקת המאה.

‏בתוך כך, ובעקבות דיווחים שונים שלפיהם הממשל האמריקני לא ייאפשר את החלת הריבונות, שר בכיר בקבינט אמר ל"ישראל היום" כי⁩ המידע שפורסם - כאילו הממשל חזר בו מן הנכונות לאפשר החלת ריבונות - משולל יסוד. 

דריכות והתרגשות רבה בפמליית ראש הממשלה עם השקת "עסקת המאה" בטקס חגיגי בבית הלבן ולקראת פגישתו השנייה והמכרעת של נתניהו עם הנשיא טראמפ. בסביבת נתניהו מצפים ומקווים כי נתניהו יוכל לחזור לארץ עם גושפנקה מוסמכת מטעם הממשל האמריקני להחלת ריבונות על חלקים מיהודה ושומרון. 

בפגישה שתתקיים בשעה 19:00 (12:00 שעון וושינגטון) צפוי הנשיא להעניק לראש הממשלה את ההסכמה ליישם לאלתר ובאופן חד צדדי את ההיבטים הנוגעים לישראל מתוך התכנית, גם אם הפלשתינים ידחו אותה. אף שנציגים מטעם הנשיא הציגו לנתניהו באופן מפורט את מרכיבי התכנית, ראש הממשלה מעוניין לקבל היום באופן מפורש את הסכמת הנשיא לכל הנאמר בה.

לקראת פרסום עסקת המאה: נתניהו נפגש עם טראמפ // צילום: לע"מ

הנחת העבודה בממשל היא שהפלשתינים ידחו את התכנית על הסף והנשיא אף רמז אתמול כי הדבר לא ישנה דבר. "אם הם יסכימו זה יהיה נהדר, ואם הם לא יסכימו זה בסדר. החיים נמשכים", אמר טראמפ בפגישתו עם נתניהו.  

משמעות הדברים כי ישראל תיטול על עצמה התחייבויות עתידיות קשות, כגון הסכמה ליישות פלשתינית מוגבלת על 70 אחוז משטחי יהודה ושומרון, הסכמה לכינון בירה פלשתינית באבו דיס שבפאתי ירושלים, התחייבות להקפיא את תכנון הבנייה ביו"ש לארבע שנים וככל הנראה גם הסרה של יישובים בלתי חוקיים. 

עוד בנושא:

בצד השני של המשוואה ישראל תקבל אישור מידי להחיל את ריבונותה על 30 האחוזים מהשטח שאמורים על פי התכנית לעבור לרשותה. אזורים אלה כוללים את בקעת הירדן המורחבת, את הרוב המוחלט של הישובים הישראלים ביהודה ושומרון ואת הדרכים המובילות אליהם. 

פקיד בכיר בממשל האמריקני המעורה בפרטי התכנית אמר אמש בשיחה סגורה כי העסקה תוצג לצדדים במתכונת של "הכל או לא כלום", כלומר גם ישראל וגם הפלשתינים לא יוכלו לבצע שינויים במתווה, אלא להשיב במהירות לנשיא האם הם מאמצים את העסקה בשלמותה.

לדבריו, במידה וישראל תשיב בחיוב היא תוכל להחיל את הריבונות באזורים המדוברים עוד לפני הבחירות. הוא שב ואמר כי זהו המתווה הנוח ביותר שישראל תוכל להשיג בעתיד הנראה לעין, והזהיר כי בעוד פחות משנה עשוי להיבחר נשיא דמוקרטי שינקוט מדיניות גרועה מזו של אובמה בנוגע להתיישבות ביהודה ושומרון. 

הודיע שיידחה את התוכנית. אבו מאזן // צילום: אי.אף.פי

ביקורת בימין: "העסקה – איום קיומי על ישראל"

בתוך כך, במשלחת ראשי המתיישבים שהגיעה לחזק את נתניהו לקראת הפגישה, החלו להישמע קולות ספקניים בנוגע לעסקת המאה. ראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחייאני, המשמש גם כראש מועצת יש"ע, אמר ל"ישראל היום" כי בתנאים הקיימים ראש הממשלה צריך לדחות את המתווה. "מדהימה אותי העובדה שראש הממשלה שלי הסכים להקמת מדינה פלשתינית בשטחים נרחבים ביהודה ושומרון. מדינה כזו היא איום קיומי על ישראל כי היא תהפוך לחמאסטן מספר 2. גם ההתיישבות לא תוכל להתקיים כשלצידה יש מדינה פלשתינית". 

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, הנמצא גם הוא בוושינגטון, אמר ל"ישראל היום" כי "יש להתנגד למדינה פלשתינית ולמסירת שטחים של ארץ ישראל בכלל. אנחנו נמשיך לפתח את יהודה ושומרון ובעזרת השם נהיה עדים להחלת הריבונות, דבר שהוא הישג היסטורי לא רק בקנה מידה של היסטוריית מדינת ישראל - אלא בקנה מידה של ההיסטוריה היהודית כולה. הרגע הזה קורה לנגד עינינו".

תסופח לישראל. בקעת הירדן // צילום: אורן בן חקון

אלי שבירו, ראש העיר אריאל, יצא נגד הקולות הללו, ונגד החלטת מועצת יש"ע ואמר: "יו"ר מועצת יש"ע ומספר מצומצם של ראשי רשויות יצאו בהודעה בתקשורת במפתיע וללא עדכון כלל ראשי הרשויות החברים המועצה. בהודעתם התנגדו לתכנית המאה של הנשיא טראמפ בשל הכוונה להקים מדינה פלשתינית", אמר. 

"אני וראשי רשויות נוספים מיו"ש סבורים כי זו הצהרה חסרת אחריות שכן איש לא יודע עדיין מה התכנית כוללת. אנחנו כן יודעים כי החלת ריבונות על בקעת הירדן ויישובים ביהודה ושומרון היא צעד מבורך להתיישבות ולמדינת ישראל גם במחיר הצהרה על הקמת מדינה פלשתינית על 70% משטחי יהודה ושומרון, בתנאי שלמדינת ישראל תשמר הזכות לשמור על האינטרסים הבטחוניים שלנו. להערכתי הפלשתינים יסרבו להצעה. אנחנו מחזקים את ראש הממשלה בשעה זו ומחכים לשמוע את הפירוט המלא של התכנית".

אפרת פורשר השתתפה בהכנת הידיעה

Let's block ads! (Why?)



2020-01-28 15:07:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI4NDY10gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI4NDY10gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בכיר בממשל האמריקני ל"ישראל היום": "טראמפ ייתן אור ירוק להחלת הריבונות" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.