Search

מרחץ דמים בעיראק: 40 מפגינים נהרגו - ישראל היום

מרחץ דמים בעיראק: 40 מפגינים נהרגו - ישראל היום

המחאה העממית נגד ממשלת עיראק הפכה ביממה האחרונה לשדה קטל כשלפחות 40 מפגינים נהרגו ולמעלה מ-2,000 נפצעו.

תיעוד האירועים, שהתפרסם ברשתות החברתיות, מראה צלפים יורים לעבר המון המפגינים בכיכר תחריר בבירה העיראקית. סרטון נוסף שהופץ בטוויטר מראה רכב משוריין של אחת המיליציות השיעיות דוהר לתוך ההמון במהירות אדירה.

עוד בנושא:

דרמה נוספת התרחשה אתמול בערב כשאיש המיליציות השיעיות אבו אזרעל, המחשב מקורב לקאסן סולימאני והפך לסמלן של המיליציות השיעיות בלחימה נגד דאעש, הגיע לכיכר תחריר להתעמת עם המפגינים, הוכה ונכרר על ידי ההמון הזועם ונזקק לטיפול רפואי.

על אף מספר הנפגעים הגבוה, אלפי מפגינים יצאו גם הבוקר לרחובות הבירה בגדד בגל מחאה חדש נגד השחיתות השלטונית, הזנחת התשתיות והמעורבות האיראנית בעניינים הפנימיים של עיראק. המפגינים נאספו בכיכר תחריר, במרכז בגדד, נתקלו בשורות של כוחות לפינוי הפגנות שניסו נואשות לפנותם מהכיכר. אמש נהרגו שני בני אדם בעימותים, בהם בלוגר מקומי, שדיווח בעבר מההפגנות.

מי שעומד במוקד זעמן של המפגינים, מלבד הממשלה העיראקית, הם אנשי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, שעל פי דיווחים בכלי התקשורת במדינה לקחו חלק בדיכוי האלים של גל המחאה הקודם במדינה, במהלכו נהרגו יותר ממאתיים מפגינים. המפגינים קראו "קאסם סולימאני, קח את הזבלים שלך בחזרה". להפגנה הצטרפו אימהותיהם של הרוגי גל ההפגנות הקודם, שחילקו למוחים מזון וממתקים.

מפגינים יצאו למחאות בבירה // צילום: איי. אף. פי

גל המחאה צפוי להימשך בימים הקרובים ומארגני המחאה כבר הודיעו כי אינם מתכוונים לוותר ולהפסיק את ההפגנות. בראיון לכלי תקשורת זר אמר אחד ממנהיגי המחאה: "לא נפסיק, גם אם יהרגו עוד מאתיים מפגינים, עד שנזכה לחיות במדינה צודקת".

Let's block ads! (Why?)



2019-10-26 10:07:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAxNTc10gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAxNTc10gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מרחץ דמים בעיראק: 40 מפגינים נהרגו - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.