Search

ההנחיה לצוות המו"מ של כחול לבן: "למרוח את הזמן עד השימוע של נתניהו" - ישראל היום

ההנחיה לצוות המו"מ של כחול לבן: "למרוח את הזמן עד השימוע של נתניהו" - ישראל היום

צוות המו"מ של כחול לבן קיבל הנחיה ברורה - למרוח את המו"מ עם הליכוד עד השימוע של נתניהו. כך נודע הבוקר (שלישי) ל"ישראל היום". 

גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי "ה-2 באוקטובר הוא תאריך יעד שצריך להגיע אליו ללא שום סגירה, אלא רק עם גישושים. רק אחרי השימוע של נתניהו צוות המו"מ של כחול לבן יידע לאן פניו. עד אז, הצוות הונחה למרוח זמן. כל כיוון לסגירה יהיה מיותר". 

עוד נאמר ל"ישראל היום" על ידי אותם הגורמים כי "הפגישות הדחופות של צוותי כחול לבן והליכוד נערכים בין היתר בשביל להציג לציבור תמונה של רצון אמיתי לאחדות. דבר שקיים בכחול לבן, אבל המטרה היא כמובן אחדות ללא נתניהו ולכן ההנחייה למרוח את הזמן, כדי לקוות שהוא ייצא מהמשחק ולכן כל הדיבורים בין גנץ ונתניהו על רוטציה הם חסרי משמעות".

נשיא המדינה ריבלין נפגש עם בנימין נתניהו ובני גנץ // צילום וידאו: עומר מירון/ לע"מ

למרות הדברים האלו, לקראת הפגישה שתיערך בין צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן בשעות הצהריים, בכיר ברשימת כחול לבן אמר הבוקר ל"ישראל היום" כי "מקורביו של גנץ, חלקם מתוך צוות המו"מ, לוחצים אותו לרוטציה עם נתניהו למרות הבטחותיו שלא להיכנס עימו לממשלה". ראש צוות המו"מ של הליכוד, יריב לוין, נפגש בשעה זו בכפר המכביה עם ראש צוות המו"מ של כחול-לבן, יורם טורבוביץ'.

אחרי הפגישה עם ראש הממשלה נתניהו והנשיא ריבלין אמש גנץ הצהיר אמש הפני חברי הסיעה כי "הדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו". עם זאת, הבוקר אנשיו מתבטאים דווקא אחרת. 

אותו בכיר הוסיף: "לבני (גנץ – ד.ר.א) קשה מאוד לשבור את המילה שנתן לציבור, אבל אנחנו מנסים להבהיר לו שיש קמפיין בחירות ויש מציאות ואם הוא רוצה להיות ראש ממשלה כפי שגם אנחנו רוצים שיהיה, הוא יהיה מוכרח ללכת עם נתניהו בהקדם כדי לסיים עם הסיפור. הציבור יכעס בהתחלה, אך יודה לו אח"כ".

עוד בנושא

גורמים ברשימה סיפרו הבוקר כי "אם יוצע לגנץ להיות ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה, זה לא יספיק לנו כי אנו דורשים סיכומים ועמידה על קווי היסוד שלנו". 

"לא מספיק שגנץ יהיה ראש ממשלה, אלא הממשלה צריכה להיבנות בעקרונות כחול לבן ולא להיות מושפעת מסחטנות של מפלגות קטנות", נמסר.

לשאלת "ישראל היום" אם ישקלו מצב שבו נתניהו ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה, אך כחול לבן תתווה את קווי היסוד, טען אותו הגורם כי "העניין יישקל בהתאם, בכל זאת כחול לבן ניצחה וראוי שגנץ יהיה ראשון". גנץ ונתניהו צפויים להיפגש שוב ברביעי הקרוב. בכירים במערכת הפוליטית הביעו הבוקר "אופטימיות זהירה" לאחר הפגישה ואף טענו כי הפגישה שנקבעה למחר הייתה ביוזמתם של נתניהו וגנץ.

מוקדם יותר, על רקע הדיווחים כי גורמים בכחול לבן מנסים לפרק את בלוק הימין, מהליכוד נמסר הבוקר כי "הליכוד שב ומבהיר, כפי שראש הממשלה אמר לנשיא ריבלין וליו״ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, בפגישתם אמש, השר יריב לוין ייצג במו"מ מול נציג כחול לבן את כלל מפלגות גוש הימין ולא רק את הליכוד. התדרוכים הכוזבים בתקשורת מטרתם לזרוע פירוד במחנה הימין ולהכשיל את המאמצים להקמת ממשלת האחדות".

ראש צוות המו"מ של כחול-לבן, יורם טורבוביץ' // צילום: גדעון מרקוביץ'

ראש צוות המו"מ של הליכוד, השר יריב לוין // צילום: גדעון מרקוביץ'

תגובות הליכוד נמסרה לאחר שקודם לכן פורסם בחדשות 12 כי גורמים בגוש הימין טענו שאנשי כחול לבן העבירו מסרים לפיהם נתניהו עומד "לבגוד" בשותפיו, ושבפגישתה בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, הראשון התעניין בנושא הרוטציה, ולא בשותפות".

צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן לפני הפגישה בכפר המכביה // צילום: משה בן שמחון

חילופי המסרים בין הליכוד לכחול לבן מגיעים דווקא לאחר שהבוקר פורסם כי בכירים במערכת הפוליטית מביעים "אופטימיות זהירה" לאחר הפגישה אמש בין נתניהו לגנץ. גורם פוליטי נוסף ציין כי גנץ ונתניהו הם אלה שיזמו את הפגישה הנוספת המתוכננת בין השניים מחר. 

Let's block ads! (Why?)



2019-09-24 08:40:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk0NjEx0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk0NjEx0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ההנחיה לצוות המו"מ של כחול לבן: "למרוח את הזמן עד השימוע של נתניהו" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.