Search

בליכוד מבהירים: מייצגים את כל גוש הימין במו"מ מול כחול - וואלה!

בליכוד מבהירים: מייצגים את כל גוש הימין במו"מ מול כחול - וואלה!

המגעים לממשלת אחדות: ראשי צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נפגשים
-

מגעים לממשלת אחדות - עדכונים אחרונים:

  • ראשי צוותי המו"מ הגיעו לכפר המכביה לפגישה ראשונה
  • בשתי המפלגות הביעו פסימיות בנוגע לסיכויי ההתקדמות
  • נתניהו לבלוק הימין: נותרתי מחויב
  • גורמים בכחול לבן: נתניהו לא יוכל לקיים אחדות בלי שהוא נפרד מהגוש שלו

ראשי צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, השר יריב לוין ועו"ד יורם טורבוביץ', נפגשים היום (שלישי) לפגישת משא ומתן ראשונה לדיון על האפשרות להקמת ממשלת אחדות בכפר המכביה. זאת, בהמשך לפגישות ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמש בבית הנשיא. בשתי המפלגות הביעו הבוקר פסימיות בנוגע לסיכויי ההתקדמות לאור עמדות הפתיחה של הצדדים בשתי סוגיות: שאלת ההובלה ושאלת ההרכב של ממשלת האחדות.

בכחול לבן דורשים שגנץ יהיה ראשון ואילו נתניהו שני במסגרת הרוטציה, ואילו בליכוד מתעקשים שהסדר יהיה הפוך ושנתניהו יכהן כראש הממשלה ראשון. בנוסף, בכחול לבן אומרים שלא יתפשרו על דרישות "המהות" שלהם לגבי סדר יום ליברלי חילוני בנושאי דת ומדינה, בעוד בליכוד נאחזים בברית עם הסיעות החרדיות ומנהלים את המשא ומתן בשם גוש הימין-חרדים של 55 חברי כנסת.

אמש, אחרי הפגישה עם גנץ, נתניהו התקשר לראשי הסיעות בבלוק הימין ועדכן אותם שהוא מחויב להתחייבויות שלו כלפיהם לנהל את המגעים בתור בלוק מאוחד. הליכוד הוציא היום הודעת הבהרה נוספת בה נמסר כי לוין ייצג במו"מ מול נציג כחול לבן את כלל מפלגות גוש הימין ולא רק את הליכוד. "התדרוכים הכוזבים בתקשורת מטרתם לזרוע פירוד במחנה הימין ולהכשיל את המאמצים להקמת ממשלת האחדות", אמרו בליכוד.

גורמים בכחול לבן אמרו לוואלה! NEWS כי נתניהו "לא יוכל לקיים אחדות בלי שהוא נפרד מהגוש שלו". גורם אחר אמר כי "מציג מצג שווא ומציב עמדות לא הגיוניות. הוא יודע שלא נשב עם החרדים, ויודע שלא נסכים שהוא יכהן ראשון. הוא רק מנסה למשוך זמן". יצוין כי גם בליכוד וגם בכחול לבן הנחו את הח"כים לשמור על שתיקה תקשורתית ולא לתת ראיונות בכלי התקשורת.

מחר בערב נתניהו וגנץ צפויים להתייצב לפגישה משולשת נוספת עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ובהתאם להתקדמות שתהיה בין הצדדים הנשיא יחליט על המשך פעולותיו. במידה ולא תהיה התקדמות הוא צפוי להטיל על אחד המועמדים את מלאכת הרכבת הממשלה, ככל הנראה על נתניהו שקיבל מספר גדול יותר (55) של ממליצים מגנץ (54).


(עדכון ראשון: 10:43)

Let's block ads! (Why?)



2019-09-24 09:36:41Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiKmh0dHBzOi8vZWxlY3Rpb25zLndhbGxhLmNvLmlsL2l0ZW0vMzMxNDY4NdIBAA?oc=5
CBMiKmh0dHBzOi8vZWxlY3Rpb25zLndhbGxhLmNvLmlsL2l0ZW0vMzMxNDY4NdIBAA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בליכוד מבהירים: מייצגים את כל גוש הימין במו"מ מול כחול - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.