Search

העליון בבריטניה קבע: החלטת ג'ונסון להשבית את הפרלמנט לא חוקית - וואלה!

העליון בבריטניה קבע: החלטת ג'ונסון להשבית את הפרלמנט לא חוקית - וואלה!

העליון בבריטניה קבע: החלטת ג'ונסון להשבית את הפרלמנט לא חוקית
צילום: רויטרס

בית המשפט העליון של בריטניה קבע היום (שלישי) בפסיקה היסטורית כי החלטת ראש הממשלה בוריס ג'ונסון להשעות את הפרלמנט למשך חמישה שבועות הייתה לא חוקית. ההחלטה התקבלה פה-אחד.

הממשלה, שסבלה שורה של מפלות בשבועות האחרונים, אמרה עוד לפני הפסיקה כי היא תציית להחלטת השופטים. עם זאת, ג'ונסון, ששוהה בניו יורק לרגל העצרת הכללית של האו"ם - סירב לשלול השעיה מחודשת של הפרלמנט במקרה שיפסיד בבית המשפט, שדן בשני ערעורים שונים - אחד מכיוון הממשלה ואחד מכיוון פעילת קמפיין.

הממשלה טענה כי הסוגיה איננה משפטית, אולם מבקריה בפרלמנט ומחוצה לו טוענים כי השבתת בית המחוקקים נועדה לצמצם את הזמן שנותר לדון בברקזיט. 11 השופטים קבעו כי הוא הטעה את המלכה אליזבת בהסבר שנתן לה על הצורך להשעות את הפרלמנט, שלדבריהם "פגע או מנע מיכולת הפרלמנט לבצע את תפקידיו החוקתיים ללא הצדקה הגיונית". לפי מערכת החוקים הסבוכה של בריטניה, שלה אין חוקה, המלכה נושאת רק בתפקיד סמלי והיא אישרה את בקשת ג'ונסון כפי שנהוג לעשות.

נשיאת העליון, ברנדה הייל, אמרה אחרי הפסיקה כי הפרלמנט לא הושעה, ועתה ההחלטה חוזרת אל יו"ר הפרלמנט ואל יו"ר בית הלורדים. יו"ר הפרלמנט, ג'ון ברקו, בירך על הפסיקה.

לקריאה נוספת על הברקזיט
בימים הנוראיים של ג'ונסון, גם המלכה נגררת אל ביצת הברקזיט

כשנשאל אם הוא יתפטר במקרה של הכרעה של העליון נגדו, אמר הבוקר ג'ונסון לרשת BBC: "אני הולך להמתין ולראות מה הפסיקה, הוא הוסיף כי הממשלה מכבדת לחלוטין את החוק ואת מערכת המשפט".

הפרלמנט אמור היה לשוב מהשעייתו ב-14 באוקטובר, כשבועיים לפני שבריטניה אמורה לעזוב את האיחוד האירופי, אולם כלל לא בטוח שזה יקרה בתאריך הזה, או אם בכלל.

מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין קרא לג'ונסון לשקול את עמדתו ולהכריז על בחירות חדשות. לקול תשואות וקריאות "ג'ונסון החוצה", אמר מנהיג האופוזיציה כי על ראש הממשלה להיות המנהיג שהחזיק הכי מעט זמן אי-פעם וכי הלייבור מוכן להקים ממשלה. "אני מזמין את בוריס ג'ונסון, במיליות ההיסטוריות האלו, 'שקול את עמדתך מחדש'", אמר קורבין לצירי המפלגה בכינוס השנתי שלה בעיר ברייטון.

מנהיג מפלגת הברקזיט נייג'ל פאראג', שהיה אחד ממנהיגי קמפיין הפרישה מהאיחוד האירופי ב-2016 יחד עם ג'ונסון, אמר כי השבתת הפרלמנט הייתה ההחלטה הפוליטית הגרועה ביותר אי-פעם. הוא קרא לג'ונסון לפטר את יועצו דומיניק קאמינגס, שעומד מאחורי המהלכים האחרונים של ראש הממשלה, שכבר הפסיד כמה פעמים בפרלמנט בחודש האחרון.

(עדכון ראשון: 9:09)

Let's block ads! (Why?)



2019-09-24 09:51:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMTQ2NTnSAQA?oc=5
52781600709507

Bagikan Berita Ini

0 Response to "העליון בבריטניה קבע: החלטת ג'ונסון להשבית את הפרלמנט לא חוקית - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.