Search

בכחול לבן בוחנים: מינוי גנץ ליו"ר הכנסת למען ממשלת אחדות - ישראל היום

בכחול לבן בוחנים: מינוי גנץ ליו"ר הכנסת למען ממשלת אחדות - ישראל היום

סאגת יו"ר הכנסת: בעוד שבסיעת יש עתיד מתעקשים על מינויו של ח"כ מאיר כהן במקום ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר כחול לבן בני גנץ שוקל להיכנס בעצמו לתפקיד, כך דווח בכאן חדשות.

בליכוד טענו כי מינויו של ח"כ כהן כעת - במקום אדלשטיין שהודיע אתמול על התפטרותו - יהווה "צעד של התרסה" והכריזו כי אם הוא ייכנס לתפקיד - יסתיים המו"מ לממשלת אחדות. בשעות הקרובות יקבלו בכחול לבן החלטה בעניין עד לכינוס המליאה בשעה 16:00. בכחול לבן בחרו שלא להגיב לדברים, אך לא הכחישו, אולם גורמים ברשימה מתנערים מהרעיון וטוענים כי  "מדובר בשטויות".

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו הבהיר כי מפלגתו תתמוך במינויו של מאיר כהן לתפקיד יו"ר הכנסת באמצעות ציוץ שאינו משתמע לשני פנים בו אמר "ישראל ביתנו תומכת במאיר כהן כמועמד ליו"ר הכנסת".

מנגד, ברשימה המשותפת הודיעו כי אין בכוונתם לתמוך במינויו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת. ח"כ איימן עודה. ח"כ עודה ציית בטוויטר כי "לא ניתן יד לממשלה בראשות נתניהו. כחול לבן יחליטו אם הם רוצים לנצח ביחד או להכנע לבד".

בתוך כך, המגעים בין כחול לבן לליכוד לכינונה של ממשלת אחדות-חירום, קיבלו "חיים חדשים" אמש (רביעי) לאחר שיחתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, שסיכמו על חידוש המו"מ לאחר כשבוע של נתק.

עם זאת, בכחול לבן ישנם חילוקי דעות בעיקר באשר לסוגיית הישיבה בממשלה תחת נתניהו. חברי הכנסת בני גנץ וגבי אשכנזי תומכים בכניסה לממשלת חירום במתווה הנוכחי - לפרק זמן של חצי שנה כשלאחר מכן יחלו הדיונים על קווי היסוד.

מנגד, גורמים ברשימה טוענים שח"כ יאיר לפיד ממשיך להתעקש ולהצהיר: "לא אשב תחת נתניהו אפילו יום אחד". גם ח"כ משה יעלון מסרב להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, אך גורמים ברשימה מעריכים שלאור משבר הקורונה ייתכן שהוא יגלה גמישות בנושא. 

עוד בנושא:

חבריו של יעלון לסיעת תל''ם, חברי הכנסת צביקה האוזר ויועז הנדל, שהתנגדו להקמת ממשלת המיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, מצהירים שוב ושוב בימים האחרונים כי הם תומכים בממשלת אחדות. השניים אף פועלים בתוך הרשימה למען מימוש המהלך. 

האוזר התייחס אמש בחשבון הטוויטר לקריאתו של הנשיא ריבלין לכינון ממשלת אחדות: "כבוד נשיא המדינה ראובן ריבלין, אכן עת חירום היא לישראל. כפי שאמרת וביקשת, אעשה ככל העולה בידי לשילוב כל הכוחות אל מול המגיפה - כי אין דרך אחרת". 

במפלגת הליכוד טוענים כי ישנם פערים רבים בין הצדדים. עוד טוענים בליכוד כי בניגוד לדיווחים, לרבות זה בחדשות 13 כי הסכימו שח"כ חילי טרופר ישמש כשר המשפטים, הם לא ויתרו על התיק היוקרתי. גם בכחול לבן הכחישו את הדיווח על אותו סיכום.

ח"כ מיקי זוהר אמר בישיבת הוועדה המסדרת בכנסת היום: "חלק מכחול לבן רוצים ממשלת אחדות וחלק לא. כולם יודעים מי רוצה ומי לא".

דניאל סיריוטי ואבי כהן סייעו בהכנת הידיעה

Let's block ads! (Why?)



2020-03-26 10:13:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQ1NzYx0gEA?oc=5
52781876452052

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בכחול לבן בוחנים: מינוי גנץ ליו"ר הכנסת למען ממשלת אחדות - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.