Search

"היעדרות ממילואים": הלוחם הבודד שב לישראל – ונעצר - ישראל היום

"היעדרות ממילואים": הלוחם הבודד שב לישראל – ונעצר - ישראל היום

עולה חדש שעלה לישראל על מנת לשרת בצה"ל וסיים שירות קרבי בהצטיינות, עזב את הארץ עם תום שירותו בכדי לסייע למשפחתו. שנים ארוכות לאחר מכן הוא נעצר לאחרונה בשדה התעופה בשובו מביקור המשפחה, עקב היעדרות מימי מילואים אליהם לא ידע שזומן

איליה (שם בדוי) נולד בקזחסטן למשפחה יהודית מעוטת יכולת, ושם גדל והתחנך. עם הגיעו לגיל 22 (שנת 2008) החליט לעלות ארצה וזאת אך ורק על מנת לשרת בצה"ל בתפקיד קרבי ומתוך תחושת שליחות וציונות.

הוא התגייס לשירות ביחידה קרבית כחייל בודד ושירת כלוחם במשך שלוש שנים מלאות. במסגרת שירותו נטל חלק פעיל במספר אירועים מבצעיים חשובים וקיבל תעודת הצטיינות ממפקדיו. עם השלמת השירות הצבאי בהצטיינות, שב איליה למשפחתו בארץ מולדתו וזאת במטרה לסייע כלכלית ולטפל באמו החולה. כעבור מספר שנים, שב איליה ארצה על מנת להשתקע ולהקים משפחה בארץ ישראל, וכן כדי לעבוד ולתמוך כלכלית במשפחה.

בתחילת החודש, שב איליה מביקור בקזחסטן בביקור משפחתו, כפי שנהג לעשות תמיד, ללא כל בעיה או הגבלה. להפתעתו הגדולה, איליה נעצר בשדה התעופה בנתב"ג בחשד לכך שהתחמק מכ-24 ימי מילואים אליהם לכאורה זומן בשנת 2012, שנה לאחר שחרורו מן השירות הסדיר, למרות שכלל לא היה בארץ וגורמי הצבא ידעו זאת. התביעה הצבאית הגישה כנגד איליה כתב אישום המייחס לו עבירה של היעדרות משירות מילואים במשך שמונה שנים וביקשה את מעצרו עד לתום ההליכים.

נעצר בשדה התעופה // צילום: עמי שומן

הסנגוריה הצבאית שייצגה את איליה בהליכים המשפטיים, חשפה בפני בית הדין הצבאי כי הוא זומן לשירות מילואים בצו שנשלח בפעם הראשונה לכתובת ישנה ובפעם נוספת כשגורמי הצבא ידעו שהוא לא נמצא בארץ. כך חשפה הסנגוריה הצבאית שלמעשה, לא נוצר עם איליה כל קשר טלפוני באשר לזימון המילואים ולא נשלח אף מכתב לכתובתו הרלוונטית. לאור כל אלה, הסנגוריה הצבאית התנגדה לבקשת התביעה למעצר עד תום ההליכים ובית הדין קיבל את טענותיה והורה על שחרורו בתנאים.

לאחר דין ודברים עם התביעה הצליחה הסנגוריה הצבאית לשכנע עת התביעה הצבאית לשנות את סעיף האישום כך שהוא יורשע בעבירה משמעתית שאינה נושאת כל רישום פלילי, וכן להסתפק בקנס כספי בלבד.

הסנגורים של איליה, סגן מיכאל גלר וסגן ליאת גרוזברג, מהסנגוריה הצבאית מסרו: "מדובר במקרה יוצא דופן, במי שעלה ארצה בגפו, התגייס כמתנדב, מטעמים ציוניים, וביצע שירות צבאי מלא כלוחם, אותו סיים בהצטיינות. לטעמינו מדובר בטעות, ולא היה מקום מלכתחילה לעצור אותו ולהגיש כתב אישום. אנחנו מברכים על כך שהן בית הדין הצבאי והן התביעה הצבאית קיבלו את מלוא טענותינו, והוא שוחרר ממעצר והומר סעיף האישום, ללא שהושת עליו כתם פלילי".

Let's block ads! (Why?)



2020-02-26 11:50:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM2ODM30gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM2ODM30gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to ""היעדרות ממילואים": הלוחם הבודד שב לישראל – ונעצר - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.