Search

טראמפ הודף את הביקורת בפרשת ביידן ואוקראינה - ישראל היום

טראמפ הודף את הביקורת בפרשת ביידן ואוקראינה - ישראל היום

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, טען במהלך סוף השבוע כי פעל כשורה לאחר שנחשף כי במהלך שיחה שניהל עם עמיתו האוקראיני, לפני כחודשיים, הוא דרש ממנו לחקור פרשה בה מעורב, הנטר ביידן, בנו של סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, המתמודד כרגע בפריימריז הדמוקרטיים.

על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" טראמפ ביקש 8 פעמים מהנשיא היהודי, וולודימיר זלינסקי, לשתף פעולה עם עורך דינו הפרטי, ראש עיריית ניו יורק בעבר, רודי ג'וליאני, בהקשר לחקירה שעלולה לפגוע בסיכויו של ג'ו ביידן, אם יבחר להיות מועמד המפלגה הדמוקרטית לבחירות 2020.

הפרשה נחשפה לאחר שאיש מודיעין אמריקני שעבד במועצה לביטחון לאומי, הגיש קובלנה למבקר הכללי של קהילת המודיעין וטען כי הוא נחשף למידע מטריד בסוגיה זאת.

עם זאת ראש המודיעין האמריקני, סירב לשתף פעולה בנימוקים שונים והמידע לא הועבר לקונגרס כפי שנהוג בפרשות מסוג זה. אחת הטענות נגד הנשיא טראמפ היא כי יתכן והוא הפעיל לחץ מרומז ולא ראוי על עמיתו בתקופה בה ארה"ב הקפיאה את הסיוע הצבאי לאוקראינה, על רקע היחסים המתוחים שלה עם רוסיה, שכנתה.

כאשר הוא נשאל על שיחתו עם נשיא אוקראינה, הנשיא טראמפ אמר ביום שישי כי "תקשורת הפייק והשותפה שלהם, המפלגה הדמוקרטית, רוצים להתרחק ככל האפשר מדרישתו של ג'ו ביידן שממשלת אוקראינה תפטר תובע שרצה לחקור את בנו או שהם לא יקבלו סיוע גדול מארה"ב. לכן הם פיברקו סיפור עליי ועל שיחה סבירה לחלוטין שהיתה לי עם נשיאה החדש של אוקראינה". בציוצים שפרסם אתמול טראמפ טען כי "לא נאמר כל דבר לא ראוי אבל מצד שני דרישתו של ביידן היתה אסון מוחלט.

טראמפ התכוון לטענה כי ג'ו ביידן, בתקופה שכיהן כסגן נשיא, הפעיל לחץ לפטר תובע אוקראיני בטענה לכך שהיה מושחת. באותה עת אותו תובע ביקשר לחקור חברת גז בה הנטר ביידן כיהן במועצת מנהלים שלה. התובע אכן פוטר. בחודשים האחרונים, ג'וליאני קיים מספר מפגשים בסוגייה זאת עם גורמים אוקראינים ודרש שהם יחקרו את הפרשה.

Let's block ads! (Why?)



2019-09-21 17:33:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjkzODE50gEA?oc=5
52781594808951

Bagikan Berita Ini

0 Response to "טראמפ הודף את הביקורת בפרשת ביידן ואוקראינה - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.