Search

טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם: "על כל המדינות לפעול נגד איראן" - וואלה!

טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם: "על כל המדינות לפעול נגד איראן" - וואלה!

שידור חי מהעצרת הכללית

נאום טראמפ באו"ם - עיקרי הנאום

  • - "אסור לאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני"
  • - "יש הבנה גוברת לצורך לנרמול היחסים בין ישראל לשכנותיה"
  • - "על צפון קוריאה להתפרק מנשקה כדי להגשים את הפוטנציאל שלה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נושא היום (שלישי) נאום בעצרת הכללית של האו"ם, שבו הוא צפוי להתייחס לשורת המשברים ברחבי העולם, בראשם איראן. זאת ההופעה השלישית של טראמפ מעל בימת האו"ם.

טראמפ אמר כי איראן מאיימת על שלום העולם. "לכל האומות יש חובה לפעול נגד איראן", אמר הנשיא, שפרש מהסכם הגרעין בשנה שעברה. "שום מדינה אחראית לא צריכה לסבסד את שפיכת הדמים של איראן. "כל עוד ההתנהגות המסוכנת של איראן תימשך, הסנקציות לא יוסרו, הן יהודקו", אמר הנשיא. לפני תחילת נאומו אמר נשיא איראן חסן רוחאני כי טהראן תהיה מוכנה לדון בשינויים קלים בהסכם הגרעין אם יוסרו העיצומים, אולם לפי דבריו של טראמפ, אין תרחיש אפשרי של פגישה ביניהם בשולי העצרת. רוחאני ינאם מחר.

הנשיא אמר עוד כי יש הבנה גוברת בקרב מדינות המזרח התיכון שיש להילחם בקיצוניות ולנרמל את היחסים בין ישראל ושכנותיה.

הנשיא תקף את הגלובליזציה, כפי שעשה בנאומיו הקודמים. "העתיד לא שייך לגלובליסטים, אלא לפטריוטים", אמר טראמפ, ששם במוקד מדיניות "אמריקה תחילה" את האינטרסים של ארצות הברית.

העצרת הכללית ה-74 של האו"ם נפתחה עם דבריו של מזכ"ל האו"ם אנטונוי גוטרש, ואחריו, באופן מסורתי, עלה נשיא ברזיל. זאת הייתה ההופעה הראשונה של ז'איר בולסונארו הימני קיצוני, שספג ביקורת חריפה בחודשים האחרונים בעקבות השריפות הגדולות ביער האמזונס.

בהמשך היום יישאו דברים גם מנהיגי מצרים, טורקיה, צרפת ובריטניה. מחר יהיה זה תורו של נשיא איראן חסן רוחאני, שבתחילה היה ספק אם יגיע לניו יורק בשל הסנקציות האמריקניות.

השנה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייעדר מהעצרת בשל המגעים להרכבת הממשלה. במקומו נסע שר החוץ ישראל כץ, שיישא את נאומו ביום חמישי.

(עדכון ראשון: 16:00)

Let's block ads! (Why?)



2019-09-24 14:23:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMTQ4MTXSAQA?oc=5
52781599847562

Bagikan Berita Ini

0 Response to "טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם: "על כל המדינות לפעול נגד איראן" - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.