Search

משרד הבריאות הקפיא את פרסום תוצאות בדיקות הקורונה: "מקווים שיתוקן בתוך שעות" - וואלה!

משרד הבריאות הקפיא את פרסום תוצאות בדיקות הקורונה: "מקווים שיתוקן בתוך שעות" - וואלה!

משרד הבריאות הקפיא את פרסום תוצאות בדיקות הקורונה: "מקווים שיתוקן בתוך שעות"
צילום: משטרת ישראל, עריכה: אביחי ברוך

משרד הבריאות מעכב את מתן התשובות לבדיקות הקורונה שנערכו במעבדות בעקבות תקלת מחשוב שהתגלתה הלילה (שבת) בהעברת הנתונים. ממשרד הבריאות נמסר כי עבודת המעבדות נמשכת כסדרה בשבת וכך גם לקיחת הבדיקות על ידי מד"א. בנוסף, צוותים של משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה עובדים על פתרון בשעות אלה.

לפי גורם המעורה בפרטים, טרם ברור על כמה אנשים תשפיע תקלת המחשוב במשרד הבריאות, אולם ייתכן כי על אנשים מעטים בלבד. לקופות החולים נודע עליה אמש מאנשי המשרד, והן התבקשו להפסיק למסור תוצאות למבוטחים. עם זאת, הבדיקות נמשכות כסדרן.

מוריס דורפמן ראש חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות אמר הבוקר כי "מדובר ב-27 מעבדות פעילות בכל רחבי הארץ. במסגרת בדיקה שגרתית של מהימנות הנתונים, טרם הודעה לחולים, התגלו כמה נתונים סותרים. לאור זאת הוחלט לבצע בדיקה מקיפה בכל המעבדות של נתוני הבדיקות שטרם דווחו לחולים".

לדברי דורפמן, "ההנחיה היא רק לעצור בשלב זה את הודעות לציבור על הבדיקות שנעשו אמש. להערכתנו התקלה תתוקן תוך שעות בודדות". דורפמן הוסיף כי "המעבדות עובדות בקיבולת של אלפי בדיקות ליום - עוד מעט נגיע ל-10,000 בדיקות ביממה ובעוד שבועיים על פי הנחיית ראש הממשלה 30 אלף ביממה, זוהי כמות גבוהה מאוד של בדיקות שמדינת ישראל עושה וזה מגביר את כמות העבודה של כולנו".

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביכוכימאים ועובדי המעבדות, מסרה בתגובה כי "עד כה, עושות המעבדות הרפואיות עבודה מצוינת, מקצועית ומהימנה. הבעיה היא בחוסר הסדר בשטח. בין היתר, בפער בין הנתונים המתפרסמים של היקף הדיגום המטופלים, לבין הגעתן למעבדות".

"כל דגימה, מרגע הגעתה לכל אחת מהמעבדות הרפואיות, בשעות הפעילות, נבדקת תוך 6 שעות, ומועברת התשובה מהמעבדות למשרד הבריאות, לפי הפרוטוקול", אמרה אדמון. "יש לבדוק את השרשרת ואת המסלול כולו, מרגע לקיחת הדגימה, עד הגעתה למעבדה, ואופן מסירת התשובה על ידי משרד הבריאות".

בתוך כך עדכן הבוקר משרד הבריאות כי מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-3,460. עוד נמסר כי 73 מתוכם במצב בינוני ו-50 במצב קשה. היתר, 3,236, מוגדרים במצב קל ו-89 החלימו.

במשרד הבריאות הודיעו אתמול כי החל מעוד שבועיים, מספר בדיקות הקורונה יגיע ל-30 אלף ביממה. במשרד הבריאות מציינים כי היום הגיעו כמעט לכ-6,000 בדיקות מידי יום ובמהלך שבוע הבא יעלו לכעשרת אלפים בדיקות.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-28 09:16:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDkxNjnSAQA?oc=5
52781879444825

Bagikan Berita Ini

0 Response to "משרד הבריאות הקפיא את פרסום תוצאות בדיקות הקורונה: "מקווים שיתוקן בתוך שעות" - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.