Search

האיחוד האירופי אישר את דחיית הברקזיט - וואלה!

האיחוד האירופי אישר את דחיית הברקזיט - וואלה!

האיחוד האירופי אישר את דחיית הברקזיט בשלושה חודשים
צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

יו"ר מועצת האיחוד האירופי, דונלד טוסק, הודיע היום (שני) כי האיחוד אישר את דחיית עזיבתה של בריטניה עד ל-31 בינואר. הדחייה אושרה לאחר שראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון העביר לאיחוד בקשה בנושא, בעקבות כשלונו בהעברת ההסכם בפרלמנט בארצו. בכיר באיחוד אמר כי אישור רשמי לדחייה יתקבל מחר או ביום רביעי.

החלטת האיחוד מגיעה כשלוש שנים לאחר משאל העם שהתקיים בממלכה, במהלכו במסגרתו הצביעו אזרחיה על רצונם לעזוב את האיחוד. "מדינות האיחוד קיבלו את בקשת בריטניה ל'פרישה גמישה'", הצהיר טוסק. בהתאם לדבריו, בריטניה תוכל לצאת מהאיחוד עוד לפני פרק הזמן שאושר לה, אם אכן יאשר הפרלמנט הסכם לעזיבתה. ההחלטה באיחוד התקבלה בתום פגישה שארכה כ-30 דקות, בה לקחו חלק 27 שגרירי המדינות בבריסל. היא התקבלה לאחר שצרפת הסירה את התנגדויותיה.

ג'ונסון ספג מכות פעם אחר פעם מהפרלמנט הבריטי, בניסיונות לאשר את הסכם הברקזיט שהושג. בשבוע שעבר הכריז כי הוא יקדם בחירות בזק ב-12 בדצמבר בניסיון להפעיל לחץ על הפרלמנט, אף שהצהיר כי בכוונתו להוציא לפועל את הברקזיט עד סוף החודש.

כדי לאשר את ההסכם, ג'ונסון יצטרך רוב של שני שלישים כדי להעביר אותו. אחרי פגישתו עם שרים בכירים בקבינט שלו, ג'ונסון התחייב לענות על טענותיהם של חברי הפרלמנט, שלא ניתן להם מספיק זמן לדון בפרטי הצעתו. "אנחנו הולכים לתת להם את כל הזמן שהם צריכים, בין העת הנוכחית לבין פיזור הפרלמנט", אמר ג'ונסון.

טרם הצהרתו של ג'ונסון בדבר דחיית הבחירות, הפרלמנט דחה גם את לוח הזמנים לחקיקה. ההסכם בן ה-115 עמודים של ג'ונסון כבר קיבל אישור ראשוני מהפרלמנט, עם רוב של 329 תומכים מול 299 מתנגדים, ובממשלתו קיוו להשלים את חקיקתו עד לסוף השבוע. עם זאת, לאחר ההצבעה, הודיע ג'ונסון על כוונתו לגנוז את ההסכם.

Let's block ads! (Why?)



2019-10-28 09:35:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjAyMjfSAQA?oc=5
52781651416477

Bagikan Berita Ini

0 Response to "האיחוד האירופי אישר את דחיית הברקזיט - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.